Sokan úgy gondolják, hogy nincs szükségük ingatlan közvetítőre ahhoz,
hogy eladják ingatlanukat, felesleges pénzkiadásnak tartják, hiszen úgysem
csinál mást, mint meghirdeti az ingatlant, majd fogadja a vevőket, arra meg bárki
képes. Aztán persze hamar kiderül, hogy tévedtek, egy ingatlanos munkája ennél
sokkal többől áll, és igen hasznos lehet a sikeres eladáshoz.
Most összegyűjtöttünk
3 lépést az eladás során, amelyekhez, biztos, hogy jól jöhet egy szakértő
Ahhoz, hogy felkeltsük a vevők
érdeklődést először is szükség lesz egy jó hirdetésre. Sokféle helyen és módon
lehet hirdetni, de nem minden hirdetés jó hirdetés. Nem mindegy milyen
felületen hirdetünk, ahogy az sem, hogyan fogalmazzuk meg a szöveget, milyen
adatokat írunk bele, valamint a képeken is sok múlik. A sok ajánlat között
könnyedén átugorhatják a keresők a mienket, ha nincs mellékleve alaprajz és
nincsenek fényképek, vagy, ha vannak is, azok homályosak, rossz minőségűek vagy
épp nem jó szögből fotózottak, rendetlennek tűnik az ingatlan rajtuk. Ahogy a hiányosan megfogalmazott szöveg is
vevő taszító lehet, ha nem derülnek ki belőle a lényeges adatokat, már sok
érdeklődőt veszíthetünk. Ugyanúgy fontos, hogy jó legyen a marketing is, tudjuk
kiket és hogyan a kell megcélozni. Ráadásul sok felületen fizetni kell, hogy
megjelenjen hirdetésünk, és ha rosszul hirdetünk, azzal sok pénzt pazarolunk.
Az ingatlan bemutatása
Ha már jönnek az érdeklődők,
egyáltalán nem mindegy hogyan fogadjuk őket. Az ingatlant fel kell készíteni a
bemutatásra. Egy koszos, rendetlen, esetleg még kellemetlen szagú ingatlan
elijeszti a vevőket. Nem mindegy mi fogadja azt, aki belép ez ingatlanba,
fontos az első benyomás. A rend, a szellőztetés, a tisztaság alapkövetelmény,
de ugyanígy a jó kommunikáció is döntő lehet. Szóban is tudni kell bemutatni a
lakást, hangsúlyozni az előnyeit, meggyőzni az érdeklődőt, hogy ezt keresi.
Ráadásul ilyenkor sor kerülhet alkura is, amihez ha nem értünk, a végén mi
jövünk ki rosszul belőle. Azonban egy ingatlanos ismeri a piacot, tudja mi a
reális ár, ért az alkudozáshoz és arra fog törekedni, hogy jól járjunk.
Mindemellett, ha sok az érdeklődő, hamar belefáradhatunk az ingatlan
mutogatásába. Hiszen újra és újra időpontot kell egyeztetni, jelen lenni,
tárgyalni, és gyakran hiába. Sok időt és energiát megspórolhatunk, ha mindezt
inkább egy szakértőre bízzuk.
Az adás-vétel lebonyolítása
Ha sikerült megegyezni az árban,
még hátra van a jogi rész, el kell készíteni az adásvételi szerződést. Ehhez
pedig szükség lesz ügyvédre, és a szükséges dokumentumokat is be kell szerezni,
mint például a tulajdoni lapot és egyéb okiratokat. Az adásvételi szerződésnek
szigorú formai és tartalmi követelményei vannak, így mindenképp kell egy
szakértő, aki tisztában van a törvényi, jogszabályi háttérrel, és ismeri az
előírásokat, tudja, mit, hogy kell lebonyolítani, és segít megfelelő ügyvédet
is találni. Ráadásul az sem mindegy, hogy a vevő foglalót vagy előleleget
fizet, és persze mekkora összegben, ezekben is meg kell egyezni. Sőt az is előfordulhat,
hogy a vevő mégis eláll a vásárlástól, melynek más következménye van, ha előleget
és más, ha foglalót fizetett, így ezen e területen is elkél a jártasság. Ha
eredményes eladást szeretnénk, mely végén a jogi rész is rendben van, és a
pénzünket is megkaptuk, célszerű .szakértő segítéségét igénybe venni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönjük!