2015. március 10., kedd

Kommunikációs feladatok - ajánlott eszközök

Az Széchenyi 2020 keretében megvalósuló projektek kötelező kommunikációs feladatait már ismertettük, azonban ajánlott eszközöket is felsorolnak a projekttel kapcsolatos kommunikációs tevékenységekre, melyek hasznunkra válhatnak, hiszen hatékonyan támogathatják a projekttel kapcsolatos kommunikációt.

Azonban ezek az ajánlott eszközök a projekt kommunikációs költségvetésének terhére nem valósíthatóak meg, a kedvezményezett csak saját költségén finanszírozhatja őket, bár van, amely ingyen kivitelezhető, így az anyagiak nem fognak gondot okozni ezek esetében.

Egyik ilyen ajánlott eszköz a közösségi oldalak használata, mint például a Facebook, a Youtube vagy a  blogok. Ha a kedvezményezettnek van saját közösségi oldala, mindenképp érdemes rendszeresen információkat közzé tenni ezen a projekt megvalósítása során és azt követően is. Ha nincs még közösségi oldala, akkor a projekt elindítása jó alkalmat adhat az regisztrációra. Ezek a felületek azért hasznosak, mert ingyen lehetővé teszik naprakész információk nagy tömeg számára történő eljuttatását.

A belső kommunikáció is fontos, hiszen a külső érintettek mellett, elsősorban a sok munkavállalót foglalkoztató intézmények, szervezetek, vállalatok esetében fontos a saját kollégákat is tájékoztatni. Ezt megtehetjük például belső hírlevéllel, faliújsággal, vagy akár a projektmenedzser által tartott előadással is.

A közösségi oldalak és belső kommunikációra alkalmas eszközök nagy előnye többek közt, hogy ezek költségmentesen és hatékonyan használhatóak.

Innovatív eszközök alkalmazása is célszerű.  A kommunikációs tevékenység tervezésekor érdemes tájékozódni a legfrissebb kommunikációs trendekről és eszközökről. Ugyanis sok olyan innovatív megoldás létezik, amely újszerűen és hatékonyabb módon biztosítja az adott projekt, fejlesztés bemutatását, és ezáltal az ismertségének növelését.

Például a hosszabb időtartamú beruházások, építkezések során érdemes a projektről folyamatosan képeket, videófelvételeket készíteni, erre egy innovatív megoldás lehet az úgynevezett timelapse.  Ez egy olyan fotózási technika, amikor a hosszú idő alatt felvett képeket rövid időn belül lejátsszák. Idő fotózásának is nevezik, mert a nézőben az idő múlásának érzetét kelti. Az internetes elérhetőség feltüntetése helyett pedig használható az egyre népszerűbb, úgynevezett „QR kód”. Ez egy kétdimenziós vonalkód. Egy okostelefon és a kód segítségével aki használja, azonnal a honlapunkra juthat, vagy bárhova, ahová csak irányítani szeretnénk őt.

Mint látható számos eszköz van, melyek akár költségmentesen is megvalósíthatóak, és jót tehetnek a projektkommunikációnknak, valamint a projektünk ismertségének is. Érdemes ezeket a lehetőségeket is kihasználni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönjük!