Az Széchenyi 2020 keretében megvalósuló projektek kötelező kommunikációs feladatait már ismertettük, azonban ajánlott eszközöket is
felsorolnak a projekttel kapcsolatos kommunikációs tevékenységekre, melyek
hasznunkra válhatnak, hiszen hatékonyan támogathatják a projekttel kapcsolatos
kommunikációt.
Azonban ezek az ajánlott eszközök a projekt
kommunikációs költségvetésének terhére nem valósíthatóak meg, a kedvezményezett
csak saját költségén finanszírozhatja őket, bár van, amely ingyen kivitelezhető,
így az anyagiak nem fognak gondot okozni ezek esetében.
Egyik ilyen ajánlott eszköz a közösségi oldalak használata, mint például
a Facebook, a Youtube vagy a blogok. Ha
a kedvezményezettnek van saját közösségi oldala, mindenképp érdemes rendszeresen
információkat közzé tenni ezen a projekt megvalósítása során és azt követően
is. Ha nincs még közösségi oldala, akkor a projekt elindítása jó alkalmat adhat
az regisztrációra. Ezek a felületek azért hasznosak, mert ingyen
lehetővé teszik naprakész információk nagy tömeg számára történő eljuttatását.
A belső kommunikáció is fontos, hiszen a külső érintettek
mellett, elsősorban a sok munkavállalót foglalkoztató intézmények, szervezetek,
vállalatok esetében fontos a saját kollégákat is tájékoztatni. Ezt megtehetjük
például belső hírlevéllel, faliújsággal, vagy akár a projektmenedzser által
tartott előadással is.
A közösségi oldalak
és belső kommunikációra alkalmas eszközök nagy előnye többek közt, hogy ezek költségmentesen
és hatékonyan használhatóak.
Innovatív eszközök alkalmazása is célszerű. A kommunikációs
tevékenység tervezésekor érdemes tájékozódni a legfrissebb kommunikációs trendekről és eszközökről. Ugyanis sok olyan
innovatív megoldás létezik, amely újszerűen
és hatékonyabb módon biztosítja az adott projekt, fejlesztés bemutatását, és
ezáltal az ismertségének növelését.
Például a hosszabb
időtartamú beruházások, építkezések során érdemes a projektről folyamatosan képeket,
videófelvételeket készíteni, erre egy innovatív megoldás lehet az úgynevezett timelapse.
Ez egy olyan fotózási technika, amikor a
hosszú idő alatt felvett képeket rövid időn belül lejátsszák. Idő fotózásának
is nevezik, mert a nézőben az idő múlásának érzetét kelti. Az internetes elérhetőség feltüntetése helyett pedig használható
az egyre népszerűbb, úgynevezett „QR kód”.
Ez egy kétdimenziós vonalkód. Egy okostelefon és a kód segítségével aki
használja, azonnal a honlapunkra juthat,
vagy bárhova, ahová csak irányítani szeretnénk őt.
Mint látható számos eszköz van, melyek akár költségmentesen is
megvalósíthatóak, és jót tehetnek a projektkommunikációnknak, valamint a projektünk
ismertségének is. Érdemes ezeket a lehetőségeket is kihasználni.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönjük!