Ha megszületett a
támogatói döntés, és nyert a pályázatunk, még nem dőlhetünk nyugodtan hátra,
még van teendő bőven. Meg kell valósítani a projektet, majd pedig lezárni azt,
minden gond és szankció nélkül, hogy a teljes támogatás lehívható legyen. Ehhez
pedig egy jó projektmenedzser szükséges.
Na, de milyen is az ideális projektmenedzser?
1. Járatos a projektmenedzsment szakma általános és
specifikus szabályaiban és előírásaiban. Többek
közt tisztában van az alapfogalmakkal,
a projekttípusokkal, a projektek belső szerkezetével, valamint a tervezési,
ellenőrzési és dokumentációs módszerekkel.
2. Van tapasztalata, azaz látott már több projektet elejétől
a végéig, tisztában van a kockázatokkal, a lehetséges veszélyekkel, tudja,
milyen buktatókkal kerülhet szembe, és hogyan oldhatóak ezek meg. Fontos,
hogyha felmerül egy probléma, ne azt kelljen keresnie, hogy egyáltalán, miként
oldható meg, hanem egyből kezelni tudja, ezen a projekt sikere múlhat.
3. Részletesen ismeri a projektet, mellyel foglalkozik, valamint az ehhez kapcsolódó külső szabályokat és jogszabályokat. Ha nem ismeri a
projekt minden részletét, a belső folyamatok, valamint az egyes elemek
egymásrautaltságát, nem is tud hatékonyan menedzselni egy projektet.
4. Nagy nyomás alatt is jól dolgozik, hiszen a
projektmenedzsment nem egy stresszmentes foglalkozás. Egy jó projektmenedzser
azonban még stresszes helyzetben is munkáját pontosan és igényesen végzi, nem
csapja össze, nem hanyag. Valamint szem előtt tartja a határidőket és be is
tartja azokat.

6. A projektben résztvevő szervezetekkel és szakemberekkel
folyamatosan kommunikál, megegyezésre és pozitív eredményekre törekszik. Egy
projektmenedzsernek mindent átfogóan ismernie kell, ehhez pedig folyamatos
kommunikációra van szükség a résztvevőkkel. A projekt tevékenység
előrehaladásáról, a felmerülő nehézségekről, problémákról mindig értesülnie
kell, ha jól akarja végezni feladatát.
7. Gyors reakció. Az aktuális kihívásokra egyből tud
reagálni, nem halogatja későbbre. Valamint megfelelő készséggel rendelkezik a
tények összekapcsolására, elemzésére, csoportosítására és a következtetések
levonására. A távlati célt mindig szem előtt tartja és gyorsan felismeri és
kezeli a stratégiai problémákat. Ha pedig konfliktus merül fel, szembenéz
velük, és megoldja azokat, nem pedig
elkerüli őket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönjük!