2015. május 7., csütörtök

Az ideális projektmenedzser 7 ismérve


Ha megszületett a támogatói döntés, és nyert a pályázatunk, még nem dőlhetünk nyugodtan hátra, még van teendő bőven. Meg kell valósítani a projektet, majd pedig lezárni azt, minden gond és szankció nélkül, hogy a teljes támogatás lehívható legyen. Ehhez pedig egy jó projektmenedzser szükséges.


Na, de milyen is az ideális projektmenedzser?


1. Járatos a projektmenedzsment szakma általános és specifikus szabályaiban és előírásaiban. Többek
közt tisztában van az alapfogalmakkal, a projekttípusokkal, a projektek belső szerkezetével, valamint a tervezési, ellenőrzési és dokumentációs módszerekkel.


2. Van tapasztalata, azaz látott már több projektet elejétől a végéig, tisztában van a kockázatokkal, a lehetséges veszélyekkel, tudja, milyen buktatókkal kerülhet szembe, és hogyan oldhatóak ezek meg. Fontos, hogyha felmerül egy probléma, ne azt kelljen keresnie, hogy egyáltalán, miként oldható meg, hanem egyből kezelni tudja, ezen a projekt sikere múlhat.


3. Részletesen ismeri a projektet, mellyel foglalkozik, valamint az ehhez kapcsolódó külső szabályokat és jogszabályokat. Ha nem ismeri a projekt minden részletét, a belső folyamatok, valamint az egyes elemek egymásrautaltságát, nem is tud hatékonyan menedzselni egy projektet.


4. Nagy nyomás alatt is jól dolgozik, hiszen a projektmenedzsment nem egy stresszmentes foglalkozás. Egy jó projektmenedzser azonban még stresszes helyzetben is munkáját pontosan és igényesen végzi, nem csapja össze, nem hanyag. Valamint szem előtt tartja a határidőket és be is tartja azokat.


5. Jó általános vezetői készséggel, megfelelő szervezői képességgel és kitűnő kommunikációs készséggel rendelkezik. Képes hatékonyan irányítani a projektcsapatot, megfelelően el tudja osztani a feladatokat és ellenőrizni azok végrehajtását. Tudja ösztönözni és motiválni csapatát a siker érdekében.


6. A projektben résztvevő szervezetekkel és szakemberekkel folyamatosan kommunikál, megegyezésre és pozitív eredményekre törekszik. Egy projektmenedzsernek mindent átfogóan ismernie kell, ehhez pedig folyamatos kommunikációra van szükség a résztvevőkkel. A projekt tevékenység előrehaladásáról, a felmerülő nehézségekről, problémákról mindig értesülnie kell, ha jól akarja végezni feladatát.



7. Gyors reakció. Az aktuális kihívásokra egyből tud reagálni, nem halogatja későbbre. Valamint megfelelő készséggel rendelkezik a tények összekapcsolására, elemzésére, csoportosítására és a következtetések levonására. A távlati célt mindig szem előtt tartja és gyorsan felismeri és kezeli a stratégiai problémákat. Ha pedig konfliktus merül fel, szembenéz velük, és megoldja azokat,  nem pedig elkerüli őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönjük!