A menedzsment az
emberek és az erőforrások bizonyos céllal történő szervezésére, tervezésére és
mobilizálására irányuló erőfeszítés, a tervezés, irányítás és ellenőrzés
készsége és gyakorlata. A projektmenedzsment terén azok a készségek és
képességek kerülnek előtérbe, melyek megvalósíthatóvá és reálissá teszik az
adott projektet.
Egy projektmenedzser az anyagi és humán erőforrások
menedzseléséért felel, valamint azért, hogy
elérje a projekt a kívánt
eredményeket. Ehhez jó forrásszervezőnek, időmenedzsernek, csapatmunkásnak,
kommunikátornak, tárgyalónak kell lennie, mindemellett képesnek kell lennie
motiválnia a társait is.
Összességében fontos, hogy egy projektmenedzser legyen:
1. jó szervező, aki a célok érdekében képes megérteni,
megtervezni és koordinálni az erőfeszítéseket,
az embereket, akikkel együtt dolgozik és az erőforrásokat, valamint
képes átlátni a feladatokat, és koordinálni azok elvégzését
2. jó stratéga, aki képes kitűzni egyértelmű rövid- és
hosszú távú célokat, és ezeket szem előtt tartani és elérni, egyértelműen meg
tudja határozni a feladatokat és részfeladatokat, és kézben tartja ezek
teljesítését
3. forrásszervező, akinek tudása és tapasztalatai
megfelelőek ahhoz, hogy tisztességesen és megfelelően el tudja végezni a
források megpályázását, a szükséges adminisztrációt és az elszámolást
4. látnok, olyan értelemben, hogy képes újításokat és
változtatásokat elképzelni
5. motiváló, aki képes rá, hogy azokat, akikkel együtt
dolgozik, elkötelezetté tegye a projekt iránt, és ösztönözze őket a kiváló
munkára, képes pozitívan és ösztönzően hatni az emberekre

7. közösségi munkás, olyan értelemben, hogy odafigyel a
szervezet dolgaira, mellyel dolgozik
8. szociális munkás, olyan téren, hogy anélkül tud törődni
az emberekkel, hogy helyettesítené őket, képes beléjük nevelni a motivációt és
önbizalmat, mely képessé teszi őket a projekt megvalósítására
9. tanár és tanuló, egyszerre tudja kiképezni az embereket
és a tapasztalataikból tanulni, majd ezt felhasználni a szervezet vagy projekt
érdekében. Figyelemmel kísér, monitorát és értékel egy projektet a célok
függvényében, valamint a körülménykehez igazítja a terveket és célkitűzéseket.
Tehát számos tulajdonsággal
kell rendelkezne egy
projektmenedzsernek, ezek a képességek azonban többet jelentenek a „know
how”-nál, azaz a készségeknél, nagyrészt a hozzáállásról szólnak, melyeket
valódi tréninghelyzetben lehet elsajátítani, fejleszteni és javítani.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönjük!