A Széchenyi 2020 keretében megvalósuló projektek előkészítő és megvalósítási szakaszának kötelező kommunikációs feladatait már bemutattuk, azonban a
megvalósítást követő szakaszban is vannak teendők, melyeket teljesítenünk kell.
Most nézzük meg, mik is ezek.
Ebben
a szakaszban is az egyes kommunikációs csomagokra vonatkozó kötelező feladatok
eltérőek a támogatás összegétől és a támogatási kategóriától függően, erről
korábban már részletesen írtunk, és itt is fontos, hogy elvégezzük a ránk
vonatkozó teendőket, különben szankciókban részesülhetünk, és akár a támogatást
is elveszíthetjük.
A
kommunikációs tevékenységek célja ebben a szakaszban, az elkészült beruházás
eredményeinek és azok pozitív hatásainak a bemutatása.
Az egyik idetartozó
kötelező feladat a beruházás helyszínén
„D” típusú tábla elkészítése és
elhelyezése is. A
projekt fenntartási időszak végéig kint lehet tartani az „A”, illetve
a „B” típusú tájékoztató táblát, ebben az esetben „D” típusú emlékeztető táblát
nem kell kihelyezni. Az „A”, illetve a „B” típusú tájékoztató táblát a
projekt helyszínén/helyszínein a projekt fizikai befejezését követően a „D”
típusú emlékeztető tábla válthatja fel. A „C” típusú tábla kihelyezése
esetén , a tábla „D” típusú táblát kiváltva a fenntartási időszak végéig azonos
tartalommal kint hagyható. A kihelyezésnek a projekt fizikai befejezését követő három
hónapon belül meg kell történnie. A táblát
az útmutatóban, illetve a támogatási szerződésben meghatározott projektfenntartási időszak alatt szükséges kint tartani.
Sajtóközlemény kiküldése a
projekt zárásáról és a sajtómegjelenések összegyűjtése is a teendők közt
szerepel. A kiküldött
sajtóközlemény által generálódott, vagy bármely a projekthez kapcsolódó
sajtómegjelenést össze kell gyűjteni, és az előrehaladási jelentéssel együtt
beküldeni.
Nem maradhat el a TÉRKÉPTÉR
feltöltése a projekthez kapcsolódó tartalommal
a www.palyazat.gov.hu honlapra. TÉRKÉPTÉR néven érhető el az
a térinformatikai
kereső-adatbázis, amely komplex szolgáltatásokkal áll az
európai uniós forrásokból megvalósuló projektek iránt érdeklődő nyilvánosság
rendelkezésére. Feltöltendő a projekthez kapcsolódó leírás, kommunikációs célú,
nyomdai felhasználásra alkalmas kép, a projektről készült videó, amennyiben
rendelkezik videóval a kedvezményezett, és egyéb, a projektet bemutató nyomdai
kiadványok, ha azt a kommunikációs csomag előírta.
Amennyiben a támogatási összeg 500 millió Ft
feletti, szükséges még a beruházás helyszínén a sajtónyilvános
ünnepélyes projektátadó rendezvény szervezése, ennek célja a projekt sikeres
befejezésének minél nagyobb nyilvánosságot biztosító bejelentése. Az esemény szervezése
során törekedni kell arra, hogy a kommunikálandó tartalmat minél színesebben,
élményszerűbben közvetítsük a sajtó munkatársai felé.
Sajtóközlemény
is készítendő a projekteseményhez kapcsolódóan, amelyet a résztvevő újságíróknak
a helyszínen adhatunk át, valamint az eseményt követően a sajtólistánkra is ki
kell küldenünk. Törekedni kell rá, hogy a közleményt a téma jellegétől függően
a helyi/országos médiumokhoz, az illetékes szaksajtóhoz, illetve a Magyar
Távirati Irodához (MTI) eljuttassuk. A projekttel
kapcsolatban szervezett eseményről írásban kell értesíteni a rendezvény napja
előtt 20 nappal a kommunikációs szervezeti egységét.
További kötelezettség az eredménykommunikációs információs anyagok,
kiadványok készítése, melyek célja a lakosság,
illetve az érintett célcsoportok informálása a megvalósult projekt eredményeiről. Fontos, hogy az európai uniós támogatások felhasználásról, és azok pozitív hatásairól a
széles közvéleményt tájékoztassuk. Ezért lényeges, hogy a projekt főbb adatait
közérthetően tartalmazza a kiadvány, és a
fejlesztés eredményeit látványos fotókkal szemléltessük.
A kommunikációs feladatok elvégzéséhez célszerű szakértő segítségét kérni, aki gondoskodik róla, hogy biztosan teleteljesítsünk minden ránk vonatkozó feladatot az előírásoknak megfelelő módon és az előírt határidőig.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönjük!