Az
Széchenyi2020 keretében megvalósuló projektek kötelező kommunikációs
feladatai közül a projekt előkészítőszakaszának kötelező feladatait már bemutattuk, most nézzük meg mik a teendők a
projekt megvalósítási szakaszában.
Ebben
a szakaszban a kommunikációs tevékenységek célja a fejlesztés, valamint egyes
mérföldköveinek megismertetése a széles közvéleménnyel.

Sajtónyilvános események szervezése is kötelező. Ezek célja a projekt
megvalósítási fázisainak minél nagyobb nyilvánosságot biztosító bejelentése, ha
van rá lehetőség, akkor a projekt leendő helyszínén, egy helyszínbejárással,
személyes bemutatással egybekötött tájékoztató tartandó, ha ez nem lehetséges,
akkor a cég székhelyén vagy egy arra alkalmas helyen.
Sajtóközlemény is
készítendő a projekteseményhez kapcsolódóan. Ezt a helyszínen kell átadni
a résztvevő újságíróknak valamint ki
kell küldeni a sajtólistánkra is az eseményt követően. A sajtólista, egy olyan táblázat, amely tartalmazza a
médium nevét, az újságíró nevét, e-mail elérhetőségét
és telefonszámát. A közleményt a téma jellegétől függően a helyi/országos
médiumokhoz, az illetékes szaksajtóhoz, illetve a Magyar Távirati Irodához (MTI) juttassuk el, ha van rá
mód. A projekttel kapcsolatban szervezett eseményről a kommunikációs szervezeti
egységet mindig írásban értesíteni kell a rendezvény napját megelőző 20 naptári
nappal.
A
beruházás helyszínén „A”, „B” vagy „C” típusú tájékoztató táblák elhelyezése is
a feladatok közt szerepel. Ezek célja, hogy felhívják a lakosság figyelmét az
adott helyen megvalósuló
európai uniós fejlesztésről, és a források átlátható felhasználásáról. A
táblának vannak kötelező elemei, és csak a kötelezően előírt adatok
szerepelhetnek rajta. A tájékoztató táblát a projekt
tényleges, fizikai megkezdésekor kell kihelyezni a
projekt helyszínén/helyszínein, és a projekt fizikai befejezéséig kint kell tartani. A kihelyezett tábláról fotó
készítendő, amely bizonyítja a feladat
teljesítését. A projekt keretében megvalósítandó tevékenységtípus és a
szerződésben megítélt támogatási összeg együttesen határozza meg a kihelyezendő
tájékoztató táblák típusát.
Szükséges
médiamegjelenés vásárlása is a projekthez kapcsolódóan. A projekt terhére
fizetett médiamegjelenések célja a megvalósuló fejlesztés ismertségének,
bizonyos esetben a látogatottságának a növelése. Hirdetések vásárlására
lehetőség van a nyomtatott sajtóban, online felületeken, TV-ben, rádióban és
közterületeken.
A kötelező
feladatok közt szerepel a kommunikációs célra alkalmas fotódokumentáció
készítése. A kommunikációs célból készített fotók nem egyeznek meg a teljesítés
kapcsán kötelezően előírt fotókkal. Ezeknek a fotóknak
a célja, hogy a központi kiadványokban, szórólapokon szerepelhessenek a jó
projektek, a látványos fotók. Azonban ezek költsége a projekt kommunikációs
keretének terhére csak abban az esetben számolhatók, ha megbízott profi fotós
készítette a fényképeket, és a fotók minősége professzionális felhasználást
tesz lehetővé.
Az előírt arculati és tartalmi elemek betartása is
nagyon fontos minden esetben. Ha elmulasztjuk a kötelező kommunikációs
feladatainkat, azzal a támogatásunkat veszélyeztetjük. Ha biztosra akarunk
menni, kérjük szakértők segítségét.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönjük!