2015. február 17., kedd

Ha kötelezőt váltottál, akkor figyelj az új Biztosítónál a kötelezően rendezendő díjadra!

Bár a korábbi évek mennyiségéhez képest jelentősen alább maradt mennyiségileg a KGFB váltók száma, a 2014-es év vége is tevékeny volt a megújításokat illetően. A tavalyi évben alig negyed millió autós váltott kötelezőt, Őket tekintve az egy negyedük korábbi Biztosítójánál kötötte újra a biztosítását. Valóban tehát közel 180 ezren váltottak Biztosítót.

A megújítási kedv csökkenése számokban mérhető (2010-ben 1,3 millióan, 2013-ban 435 ezren cseréltek szolgáltatót). A váltók számának csökkenése egyrészt fakad abból, hogy egyre kevesebben rendelkeznek olyan kötelezővel, amelynek az évfordulója január 01. (számuk körülbelül 1,43 millió). Ráadásul Ők egyre kevésbé vonzó célcsoport a Biztosítókat illetően.

Azok az Ügyfelek azonban, Akik a Biztosítóváltás mellett voksoltak fontos, hogy néhány nagyon lényeges szabályt betartsanak. Új Biztosító, új szokások. Új helyen a kötvénykibocsájtást követően sokszor idő kell, amíg a csekk küldés, a banki díjlehívás elindul, viszont nem szabad elfelejteni, hogy díjfizetési kötelezettsége mindig a szerződőnek van.

De mit lehet tenni, ha a csekk nem érkezik meg, a lehívás nem indul el?

A legjobb megoldás ilyen esetekre, ha az Ügyfél maga jelentkezik az új Biztosítójánál, vagy a pénzintézeténél. Akkor ugyanis, ha a Biztosítóhoz időben (január 01 + 59 nap) nem érkezik meg a biztosítási díj, a szolgáltató nem tud mást tenni, mint díj nemfizetési okkal törli a biztosítást. Jó ezért az ilyen helyzeteket megelőzni.

Mindig ellenőrizni kell, hogy a csekk meg nem érkezése esetén, azt miért nem kaptuk meg, s ha fogytán az idő, akkor el kell a Biztosító részére utalni az őt megillető díjat.

Ugyanez a helyzet csoportos megbízás esetén is.

Mi a következménye, ha a díj nem érkezik meg?

Sok éven keresztül ilyenkor az Ügyfelek búcsút inthettek az addig megszerzett bónuszoknak és úgynevezett MABISZ díjat is fizetniük kellett. Ez mára már átalakult, a bónusz megmarad az Ügyfeleknek, de nagyon súlyos (több száz forintos) fedezetlenségi díjat kell fizetniük egy ilyen törlés újraélesztéséhez.


Figyeljünk ezért minden esetben a díjrendezettség feltételeire és keressük Közvetítőnket, ha február közepéig nem találjuk a csekkünket, ha Bankunk nem teljesített még, vagy akár csak nem kaptunk díjbekérőt!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönjük!