
A
megújítási kedv csökkenése számokban mérhető (2010-ben 1,3 millióan, 2013-ban
435 ezren cseréltek szolgáltatót). A váltók számának csökkenése egyrészt fakad
abból, hogy egyre kevesebben rendelkeznek olyan kötelezővel, amelynek az
évfordulója január 01. (számuk körülbelül 1,43 millió). Ráadásul Ők egyre
kevésbé vonzó célcsoport a Biztosítókat illetően.
Azok
az Ügyfelek azonban, Akik a Biztosítóváltás mellett voksoltak fontos, hogy
néhány nagyon lényeges szabályt betartsanak. Új Biztosító, új szokások. Új
helyen a kötvénykibocsájtást követően sokszor idő kell, amíg a csekk küldés, a
banki díjlehívás elindul, viszont nem szabad elfelejteni, hogy díjfizetési
kötelezettsége mindig a szerződőnek van.
De mit lehet tenni, ha a csekk nem érkezik meg, a lehívás nem indul
el?
A
legjobb megoldás ilyen esetekre, ha az Ügyfél maga jelentkezik az új
Biztosítójánál, vagy a pénzintézeténél. Akkor ugyanis, ha a Biztosítóhoz időben
(január 01 + 59 nap) nem érkezik meg a biztosítási díj, a szolgáltató nem tud
mást tenni, mint díj nemfizetési okkal törli a biztosítást. Jó ezért az ilyen
helyzeteket megelőzni.
Mindig
ellenőrizni kell, hogy a csekk meg nem érkezése esetén, azt miért nem kaptuk
meg, s ha fogytán az idő, akkor el kell a Biztosító részére utalni az őt
megillető díjat.
Ugyanez
a helyzet csoportos megbízás esetén is.
Mi a következménye, ha a díj nem érkezik meg?
Sok
éven keresztül ilyenkor az Ügyfelek búcsút inthettek az addig megszerzett
bónuszoknak és úgynevezett MABISZ díjat is fizetniük kellett. Ez mára már
átalakult, a bónusz megmarad az Ügyfeleknek, de nagyon súlyos (több száz
forintos) fedezetlenségi díjat kell fizetniük egy ilyen törlés
újraélesztéséhez.
Figyeljünk
ezért minden esetben a díjrendezettség feltételeire és keressük Közvetítőnket,
ha február közepéig nem találjuk a csekkünket, ha Bankunk nem teljesített még,
vagy akár csak nem kaptunk díjbekérőt!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönjük!