Korábban
már ismertettük az Széchenyi2020 keretében megvalósuló projektek kötelező kommunikációs feladatait. Most nézzük meg alaposabban a projekt
előkészítő szakaszának kötelező feladatait, melyeket a támogatás összegétől és a
projekt típusától függően határoznak meg.
A kommunikációs tevékenység fő
célja az előkészítő szakaszban, hogy a kedvezményezett a projekt megvalósítása
során alkalmazandó kommunikációs eszközöket és ezek időbeni ütemezését
megtervezze. Emellett fontos szerepet kap a lakosság és az érintett
célcsoportok tájékoztatása a tervezett fejlesztésről a társadalmi elfogadottság
erősítése érdekében.
Az egyik ide tartozó feladat a
kommunikációs terv készítése, mely a projekt életútjához kapcsolódó
kommunikációs tevékenységeket és ezek időbeni ütemezését, valamint az
eszközökhöz rendelt költségeket tartalmazza. A tervet a támogatási szerződés
megkötéséhez szükséges dokumentumokkal egy időben kell beadni, s szerződés
megkötése előtt az uniós támogatás ténye nem kommunikálható. A kommunikációs
tevékenység csak akkor kezdődhet meg, ha jóváhagyásra került kommunikációs
terv.
Nyomtatott tájékoztatók, például
szórólapok vagy brosúrák készítése is kötelező lehet. Ezek célja, hogy a
lakosság és az érintett célcsoportok informálva legyenek az induló projektről.
Lényeges szempont, hogy társadalmi elfogadottságot kapjon a projekt már a
megkezdésekor. Elvárás a tájékoztatókkal kapcsolatban, hogy azok
figyelemfelkeltőek és jól szerkesztettek legyenek, megjelenjenek bennük a
kötelező arculati elemek, és további elérhetőségek is helyet kapjanak az
érdeklődők részére.
Ha a kedvezményezett rendelkezik
már működő honlappal, akkor ezen meg kell jelenítenie a projekthez kapcsolódó
tájékoztatót, és ezt frissítenie kell a projekt fizikai zárásáig. Információt
kell feltöltenie a projektről, és ezeket naprakészen kell tartania. A honlap
főoldaláról jól látható helyen kell elérhetőnek lennie ennek a tájékoztatónak,
valamint a kötelező tartalmi és arculati elemeket fel kell tüntetnie. Az
úgynevezett infoblokknak mindig kiemelt helyen kell szerepelnie a honlapon,
tehát láthatósági területen kell elhelyezni, mely azt jelenti, hogy
megnyitáskor meg kell jelennie görgetés nélkül is. Ha a kedvezményezettnek
nincs honlapja, akkor ez a kötelezettség rá nem vonatkozik, nem kell emiatt
holnapot készítenie, de ha van bármilyen a tevékenységét ismertető honlapja,
akkor ez a feladat kötelező számára.
A feladatok közt szerepel a
lakossági fórum, közmeghallgatás szervezés is. A fórum célja, hogy a projektről
közvetlenül tájékoztassa a kedvezményezett a fejlesztésben érintett lakosságot.
Az érintett célcsoportok támogatásától nagyban függ a projekt megvalósításának
sikere. A közmeghallgatás önkormányzati kedvezményezett esetén használatos
eszköz. A képviselő-testület
közmeghallgatást tart évente legalább egyszer, melyet előre meghirdet. Ezen a
helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői a helyi közügyeket
érintő kérdéseket és javaslatokat tehetnek, melyekre a közmeghallgatáson vagy
legkésőbb 15 napon belül választ kell adni. Ezek az események jó alkalmak arra,
hogy meghallgassák a lakosság és egyéb helyi érdekeltek véleményét, és kezeljék
az esetleges aggályokat. Az érintett célközönséget a megrendezésre kerülő
fórumról a kedvezményezettnek kell tájékoztatnia, valamint a fórum során
jelenléti ívet és fotódokumentációt is kell készítenie, hogy igazolja a
teljesítést.
A támogatás mértékétől és a projekt típusától függ,
hogy kinek mely feladatokat kell elvégeznie, erről előző bejegyzésünkben már
írtunk. Ha ez a szakasz a végére ért, következik a megvalósítási szakasz,
melyben szintén számos kötelező kommunikációs tevékenység kap helyet. A kötelező kommunikációs feladatok elvégzéséhez kérhetjük szakértők segítségét, így biztos nem lesz hiba bennük, és nem marad ki semelyik fontos teendő.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönjük!