2014. szeptember 17., szerda

Rossz emlékek a Biztosítókról, avagy miből ered a negatív megítélés?

A biztonság iránti érdeklődés több ezer éve foglalkoztatja az embereket. Számtalan úttörője volt annak a küzdelemnek, melynek vége a mai biztosítás lett. A fejlődés, annak is különösen az utóbbi 20 éve azt az eredményt hozta, hogy mára egy laikus számára szinte áttekinthetetlen még egy közönséges biztosítás is. 

Mi vajon az oka annak, hogy megannyi negatív jelzőt kap a biztosítás? Melyek azok az indokok, amik a szakmai megítélését ennyire lehúzzák? A kárszakértő az Ügyfél ellensége és a Biztosító barátja?



Üljünk le egy biztosíTÁRSalgás erejéig és kérdezzük meg erről szakértőnket!


A jó kárrendezés, s egyben az elvárt szolgáltatás alapja egy megfelelően összeállított biztosítás!

Vonjunk párhuzamot a biztosítás és egy családi ház építése között.

Válasszuk ki, hogy a most felsorolásra kerülő néhány fontosabb momentum közül melyik kapja a vezető szerepet, amikor belekezdünk egy építkezésbe?


  • A helyszín kiválasztása?
  • A tervező gyakorlottsága?
  • Az alap megfelelő elkészítése?
  • A jó építőanyag?
  • A kivitelező hozzáértése?

Be kell látni, nem tudunk csak egyet kiemelni a sorból, hiszen valamennyi elem egységesen kell az elvárt végeredményhez.


Miért gondolják sokan azt, hogy ez a biztosításban másképp van?


A biztosítás "helyszínválasztása" az, hogy megszületik az a döntés, az egyén biztosítást akar kötni, döntést hoz arról, Neki szüksége van egy biztosításra.

A "tervező" maga a biztosításközvetítő. A modern kor számtalan online lehetősége ellenére is el kell fogadnunk, hogy a biztosítási terület egy szakma, még akkor is, ha többen ebben kételkednek, hiszen "a szomszédom is meg tudta tanulni, Ő is maga készítette el a biztosítását".

Vajon hányan állnak neki otthon mosógépet, autót, okos tévét javítani saját maguk? És miért olyan kevesen, hiszen az internet tele van olyan videókkal, ahol ezt játszi könnyedséggel el lehet sajátítani?

Egyszerű a magyarázat.  Nem rendelkeznek sem a kellő tapasztalattal, sem a kellő információval, nincsenek meg a megfelelő eszközeik, így saját felelősségükre minden bizonnyal csak hibázni tudnak.

Ha pedig mégis megteszik és persze nem sikerül, vajon a gyártó a hibás? Ugye nem...

A megfelelő védelem "alapozása" a jó ajánlat, amelybe bele kell tenni minden szükséges anyagot. Nem, hogy nem szabad, egyenesen tilos az alkotóelemek kihagyása, hiszen ha ezt, meg azt nem biztosítják -mondjuk- takarékossági szempontból, akkor előfordulhat, hogy nehéz dolga lesz később a kivitelezőnek.

Az "építőanyag" a befizetett biztosítási díj.  Közhely, de mégis tudni kell, szolgáltatást csak akkor vehetünk igénybe, ha annak árát megfizetjük.

Legvégül nézzük ki lesz a "kivitelező"? Az, aki megmutatja nekünk, hogy a tervező milyen alapokra álmodta, álmodhatta meg az építőanyagokból összerakott házat!

Esetünkben Ő a kárszakértő, aki a sor utolsó szereplőjeként abból az alapanyagból főz, amit elé tettek.


Nem jó a helyszín? A tervező hibázott? Nem elég jó az alap, vagy kevés az építőanyag?

Be kell látni, Ő már ilyen előzmények mellett nem sokat tehet annak érdekében, hogy palota épüljön! Ő csak követi az előírásokat és minden jóindulata ellenére sem tud visszamenni az időbe, hogy módosítson a korábbi munkafázisokon!

Fogadjuk el Biztosítás Doktorunk tanácsát:


  • Gondosan járjunk el akkor, amikor egy biztosítást készítése a célunk!
  • Bízzuk a munkát szakemberre, akinek segítsük a munkáját, adjunk meg neki minden eszközt ehhez!
  • Soha ne takarékoskodjunk ész nélkül, mielőtt spórolásra adjuk a fejünk, kérjük ki a szakértő véleményét!
  • Együttműködés nélkül egy szerződéses kapcsolat egyszerűen elképzelhetetlen! Fogadjuk el, a Biztosító számára nem cél, hogy egy kár ne legyen kifizetve!

A kockázatok és mellékhatások tekintetében mindig kérjük ki Tanácsadónk és Szakértőnk véleményét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönjük!